©PETER's Photo Odyssey 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 All Rights Reserved
11/29/2011
아름다운 인간: Yves Rossy : Jetman
지난 주 전 세계의 언론은 정말 대단히 멋진 장면을 앞 다투어 보도 했었는데요,
하늘을 나르는 인간, 소위 제트맨 (Jetman)으로 불리는 이브 로시가
훈련용 제트기 두대와 함께 비행하는 모습이었습니다.
바람잘날 없는 지구촌, 더우기 중동의 민주화 바람이 아직도 소용돌이를 계속 하고,
글로벌 경제 상황은 아직 회복될 기미가 보이지 않고,
또 기상 이변에 따르는 각종 재해 소식이 끊이지 않는 가운데,
한 인간이 자신의 꿈을 이루어 가며, 더욱 더 정교하게 가다듬어 가고 있다는 그 소식은
정말 제 가슴을 뭉클하고 시원하게 했습니다.
그가 시도하는 모든 것들은 매번 그의 목숨을 담보하는 것이었는데요,
이번에도 함께 한 두대의 제트기들은 그들의 최저 속도에서 5 노트 정도 더한 속도로 날았고
그는 그의 제트 추진 장치의 최대 출력으로 날았다고 합니다.
그의 아름답고도 벅찬 성취, 그리고 계속되는 도전에 찬사와 성원을 보냅니다..
For several decades, Yves Rossy has wanted to fly like a bird, with a minimum of instruments but with the ability to steer himself in space.
After prototypes of skysurf (1993-1998), wingsuit and inflatable wing (1999-2003), he had the idea to power a wing using model jet engines. The German company Jet-Cat supplied the engines which were initially attached to an inflatable wing. This method failed because of insufficient rigidity.
In 2004 Yves Rossy developed a rigid deployable 3m-span carbon wing. The early days were difficult but promising. The pilot worked on improving the wing deployment system and the aerodynamics of the wingtips to improve its stability.
In 2005, he completed two successful flights under a wing fitted with two jet engines A long year of hard work and the addition of two additional jet engines were needed for the wing to attain the required level of performance and safety. This prototype with 4 jet engines, guided only with the movements of his body, allows a stabilized ascension of the flight. This was the flight of November 2006, in Bex, a dream lasting 5 minutes and 40 seconds.
Since then, Yves Rossy has been training constantly in order to optimise his wing. He increased the range of the wing in order to fly across the English Channel from Calais (France) to Dover (UK) in September 2008.
Yves is now working on a new prototype, smaller and more powerful, which will should allow the take-off from the ground and more freedom for aerobatics!
No comments:
Post a Comment